Zeer tevreden onze zoon heeft er heel veel baad bij en is op school omhoog gegaan in z'n resultaten. Alles wordt voor hem duidelijk en kan het goed toe passen.

Bo heeft zich gezien en erkend gevoeld in wie zij is. Een bijzonder kind met grote kwaliteiten. Dankzij jouw 'uitzoeken' kwam eruit dat Bo een 'beelddenker' is wat ons onze ogen openden en ik zo een heel nieuwe dochter Bo ontdekte. Het vergemakkelijkte ons onze moeizame weg in het schoolonderwijs door meer passende leermethode toe te passen. Ze is nu zelfverzekerder geworden en heeft nu handvatten om zelfstandiger kennis tot zich te nemen en zich eigen te maken. Jouw begeleiding was intuitief, creatief, betrokken en veelzijdig wat Bo positief heeft ervaren en ik, die naast haar zat al die uurtjes, heb er ook van genoten.

Bo schreef voor jou dit stukje:

ervaring Bo

Wil je nog even zeggen dat ik ontzettend blij ben dat ik met mijn dochter bij jou terecht ben gekomen

ik heb een zoon van 9 jaar. Hij is ietsje anders dan andere kinderen en we vragen ons al heel lang af wat er aan de hand is met hem. Afgelopen jaar toen ik op Texel zat heb ik in de krant een artikel van jouw gelezen. Inmiddels heb ik meer daarover gelezen en we weten nu eindelijk wat er aan de hand is met onze zoon. Negen jaar zaten we met vragen die nu eindelijk opgelost zijn. Ik ben je ervoor zo dankbaar.

Continu de laagste cito score. Ook zijn werktempo was altijd bijzonder traag. Toch is het een intelligente jongen, die heel veel vragen stelt en nieuwsgierig is. Maar het kwam er niet echt uit. ' Tja, het is nou eenmaal geen hoogvlieger', werd er steeds gezegd. In de wachtkamer van de dokter zagen we ongeveer een half jaar geleden een folder over Beeldwijs Texel, gespecialiseerd in beelddenkende kinderen...

We hadden er nog nooit van gehoord, maar op internet vonden we allerlei eigenschappen die erg goed bij onze zoon pasten. Dus namen we contact op met Miriam Korn om een afspraak te maken voor een intake. Onze vermoedens klopten, onze zoon denkt in beelden. Elke maandag kwamen we bij Miriam, door haar kreeg onze zoon al gelijk meer vertrouwen in zijn rekenen. Ze is heel rustig en heeft humor, onze zoon voelde zich vanaf dag 1 op zijn gemak. En ze heeft verstand van zaken.

Onze zoon zijn hoofdrekenen ging met sprongen vooruit. Ook kreeg hij ineens zijn weektaken af en ging hij met plezier naar school. Nu zijn de cito's achter de rug en volgens zijn juf zijn zijn uitslagen sterk verbeterd. Ook mag hij nu rekengroep 2 proberen voor de gemiddelde leerlingen. We zijn erg enthousiast over Beeldwijs Texel en Miriam Korn is een deskundig en gedreven persoon! De samenwerking verloopt altijd erg prettig. Wij gaan er zeker mee door!

Onze Luuk is een heerlijke gozer van 10 jaar. Hij is idolaat van voetbal en gaat daar helemaal in op. Hij zit in groep 7 en heeft veel vriendjes. Het is dan ook een erg sociaal voelende jongen. Daar zijn we als ouders heel trots op.
Het is alleen wel jammer dat het leren op school hem vrij moeilijk af gaat. Het reguliere schoolsysteem op de basisschool is niet echt makkelijk te volgen voor beelddenkers. En laat Luuk nu net een beelddenker zijn!
Natuurlijk wisten we in eerste instantie niet dat Luuk een beelddenker was. We hadden eigenlijk nog nooit van het woord gehoord.
We kregen echter op school altijd te horen dat de stof bij Luuk gewoon niet "binnen" leek te komen. En dan zijn concentratie…, dat is altijd een  probleem geweest. Zijn best doet hij absoluut wel. Alleen…, het lukte gewoon niet.

Toen las ik een half jaar geleden over Miriam van Beeldwijs Texel. Zij heeft zich verdiept in kinderen die hoog sensitief zijn, beelddenkers en kinderen met concentratie problemen. Middels haar leertechnieken zou zij deze kinderen kunnen helpen om zich gemakkelijker een weg te kunnen vinden door alle leerstof heen.

Wij hadden direkt het gevoel: Dit is iets voor Luuk!
En zo gezegd zo gedaan. Luuk is vrij snel daarna wekelijks een uur bij Miriam geweest. Voor de eerste keer had hij zoiets van:" Moet dit?". Maar toen we er vandaan gingen zag je een soort opluchting in z'n ogen. er was iemand die hem begreep. Er was een klik. Hij vond het ook heel plezierig om naar Miriam toe te gaan omdat de standaard "schoolse" manier van leren hier werd omgezet in een soort "spel".

In de weken erna merkten we toch al vrij snel dat de concentratie van Luuk verbeterde.  
We hielden vrij regelmatig contact met de leerkracht en ook Miriam had diverse keren contact met hem. Zo kon ze hem tips geven die hem hielpen om beter bij Luuk door te kunnen dringen.
Gelukkig staat de school dus heel erg open voor deze methode. In de kern komt het er op neer dat de lesstof meer gevisualiseerd moet worden.

Er is inmiddels een situatie ontstaan waar Luuk in kleine stapjes en middels kleine hulpmiddeltjes verder komt. Hij heeft bijvoorbeeld een "frummeldingetje" waarmee hij in z'n handen mag zitten omdat hij zich dan beter kan concentreren. Hij zit op een bepaalde plek in de klas waar hij minder afgeleid kan worden en de leerkracht probeert de lesstof zoveel mogelijk om te zetten in plaatjes.

Al met al heeft de samenwerking met Miriam ons en Luuk een beter gevoel gegeven over de toekomst van hem op school. We weten nu hoe "het" werkt bij Luuk en daar kunnen we op inspelen. Zowel thuis als op school. 

Ik kwam bij Miriam terecht, omdat mijn zoon moeite had met het begrijpen van de lesstof op school. Doordat Miriam een andere manier van leren uitlegt, snapt mijn zoon de lesstof nu. Ze heeft hem enorm geholpen!

TOP